Xavier Artigas: «Les llicències lliures fan absurd l’actual model de producció cultural»

Xavier Artigas és sociòleg, realitzador i productor audiovisual. La seva productora és Metromuster i uns dels projectes pels que han rebut més reconeixement ha estat el documental No-Res que explica el final de la colònia castells. Actualment estàn muntant el documental que tracta sobre el cas 4-F. A més de documentals, ha portat a terme altres treballs com l‘últim videoclip d’At Versaris o diversos projectes de videoart.

Parlem amb ell sobre el perquè fer servir llicències lliures i quines implicacions té això sobre tot el procés de treball de la productora i sobre el model de negoci de les industries culturals. Ens explica que la seva és una aposta política per trencar amb les dinàmiques de producció capitalista des de l’autogestió i la capacitat de les persones de compartir les manifestacions culturals.

Uns dels conceptes claus per entendre la cultura en entorn digitals és el remix. Les obres derivades acostumen a espantar als creadors, segons assenyala el nostre entrevistat. En Xavier Artigas defensa que la cultura sempre s’ha basat en la creació col·lectiva i que per tant és del tot absurd, i fins i tot dolent des d’un punt de vista de negoci, tractar d’evitar-ho.

Com que afirma de que es tracta d’una aposta política integral de sortir-se del marges del capitalisme, també li preguntem si fa servir programari i maquinari lliure com a eines de treball i si té previst fer-ho. La seva intenció és «escapar de la lògica capitalista en tot el procès» però encara no ho han aconseguit en la filmació ja que fan servir cameres comercials. Però, ens explica que justament a Barcelona Kinoraw amb que un model de càmera feta amb hardware lliure, la Elphel,  és pugui controlar amb una arduino perque actualment només es controla per ordinador.

[+ a Barna CC]

– Xavier Artigas (Metromuster) da la bienvenida a Barna CC

Protagonisme de projectes barcelonins al festival Carabanleft

L’ICAA es compromet a «estudiar» fórmules per evitar traves al microfinançament

Deja un comentario